Jan 22 2012

ייעוץ פנג שואי לטיסות אל על

מאת בתאריך 10:36 נושאים בחירת מקום,כללי,לבריאות,פנג שואי

הכי לא בבית שיש.

לשמחתי ורווחתי אני נוסעת לא מעט לחו”ל. כך יצא שיכולתי לתרגל ייעוץ פנג שואי אפילו בחצי הכדור הדרומי. שם הכול הפוך, בקיץ שלנו שם חורף ובחורף שלנו שם קיץ.

באוסטרליה גם מתהפך השעון : כאן ישנים- שם כבר מטיילים עם הכלב בפארק. כאן קמים והם כבר מביטים על שקיעה מרהיבה מעבר לאופק. יש מאסטרים שטוענים שגם הפנג שואי הפוך שם, אני לא בדעתם.

table mountain from plane

 לאחרונה יצא לי לטוס כמה פעמים במטוסי חברת אל על :

לברלין – מתנתו המרהיבה של אבי לכבוד ימי ההולדת של שלושת בנותיו, ללונדון לצערי מפאת לוויה של קרובה קרובה, ולפני ימים מספר שבתי מביקור בדרום אפריקה.

לפני הנסיעה (הבהולה) ללונדון נרשמתי כחברת מועדון “הנוסע המתמיד”. כמובן שהציפיות מרקיעות שחקים, תרתי משמע, וכרגיל האכזבה כגובה פני הים.

אולי בזקנתי אצבור מספיק נקודות לטוס לחופשה מיוחדת – אני מבטיחה לדווח. בינתיים אני משלמת כסף רב לכול נסיעה ולעומת זאת חווית הטיסה הינה מהגרועות והמרגיזות שיש.

לא רק חברת אל על אשמה  – אני משערת שחברות רבות עוד נופלות ממנה אבל זאת החברה הלאומית שלי.

שאלתי את עצמי, כאשר נחבט ראשי מהתקרה המעוגלת שמעל מושב החלון “אבל מדוע כל כך גרוע”? (האם אפשר בכלל להיות רגועים בטיסת 5 בבוקר לאחר לילה בשדה התעופה במקום במיטה).

האם לא משתנה שום דבר לטובה ? שנים עוברות, זמן הטיסה כמעט שלא השתנה מאז אני זוכרת את עצמי. כדי לשים דברים על ציר הזמן אני עדין זוכרת את טיסתי הראשונה ללונדון בשנת 1965 כאשר עדין ניגנו בטיסת החזרה “הבאנו שלום עליכם” והנוסעים מחאו כפיים סוערות בכול נחיתה רכה.  הדיילות היו ממש יפיפיות, הילדים קיבלו לקט של משחקים וצעצועים להעביר בנעימים את השעות  .

העולם כן משתנה – הפנג שואי מתפתח

 אבל אינני עוסקת בנוסטלגיה , בעצם ברצוני להביט על חווית הטיסה בקופסה סגורה מנקודת מבט של פנג שואי.

שיטת הפנג שואי עוסקת בעיקרון במבנים , אני מדגישה בחללים בנויים, סטטיים… לא ניידים. 

כשהכרתי את החבר הכי טוב של הבן שלי בתיכון הסתבר לנו שאמו ואני לומדות אצל אותה מורה פנג שואי, והוא בהומור קצת ציני אמר “אימא שלי משוגעת על פנג שואי, אפילו באוטו שלי היא רוצה לעשות שינויים”

האומנם אפשר? האם ניתן לייעץ לכלי רכב ע”פ שיטת פנג שואי? האם המאסטרים הסינים יתהפכו בקברם? כשהתפתחה השיטה רק המציאו את הגלגל… רכבו על בהמות. לא הייתה אפשרות כזו. אך השיטה מתפתחת ללא הפסק עם התקדמות האנושות, ראשית משום המעבר החריף למגורים עירוניים לעומת מגורים כפריים, מבתי אחוזות לדירות צפופות . אנו לומדים את השוני מאבחנים ופותרים תוך כדי הניסיון שאנו צוברים .

SAA - a bit better

היום בני אדם מבלים יותר ויותר בכלים נעים – מכוניות, אוטובוסים, רכבות מטוסים, אוניות ויאכטות. בערים רבות גרים אנשים בסירות נייחות אך מיטלטלות עם גלי הנהר.

בדואל קיבלתי אתמול מצגת של ארכיטקטורה דינמית. בחזון הממציא ייבנו מגדלים אשר כול קומה בהם סבה על ציר המרכז שלה בנפרד. באופן שיתכן בבוקר לכוון את הדירה לצפות מפינת האוכל בזריחה שבמזרח ובערב לצפות מאותו חדר בשקיעה שבמערב .

ומה אז? האם ישמטו מאיתנו מרבית הכלים של הייעוץ?

נכון להיום (ולפני 4000 שנה גם כן) נקבע הייעוץ על פי כיוון פניית הבית. הכוונה לכיוון ע”פ רוחות השמים ברמת דיוק של חצי מעלה לעיתים, ועל פי שנת הבניה של הבית.  איך אתייחס לדירה הסבה על צירה, כיצד אקבע את כיוון פנייתה ?

ייעוץ לאלמנטים ניידים

 כאשר פרצה השיטה מגבולות המזרח ויובאה לארה”ב נוסדה שיטת-בת לפנג שואי הקלאסי. קוראים לה שיטת המגבעת השחורה. כיום היא הוקעה ומעטים הממשיכים בדרכה. אך לשיטה יש עיקרון אחד שמעניין לבחון אותו ביחס לרעיון ייעוץ לחלל שנמצא בתנועה. ע”פ המגבעת השחורה הסמן הימני של הייעוץ הינו דלת הכניסה. 

אני קראתי ספרים בהם המחברים מציעים לשים בפינה האלכסונית מימין לכניסה קמע או להתייחס אליה כאל פינת מזל השפע ועוד פנינים כהנה שנקבעו על פי היחס של כול אזור בבית אל דלת הכניסה.

השיטה הקלאסית כמובן דוחה מכול וכול רעיון זה ומבססת את ההנחיות כתלויות באנרגיה המגיעה מגרמי השמים, מנטיית צירו של כדור הארץ וכוחות היקום בכלל. שכן אין בהיר ומובן יותר מכך שהשמש הזורחת במזרח תביא את החום והאור לחדר המזרחי בבית. קל לצעוד בשביל הסימבוליקה ולהאמין שתדר הבוקר הטרי יביא אנרגיה ועוצמה של התחלות חדשות כמו היום המפציע המלא אפשרויות. 

 אז האם אפשר לייעץ לעיצוב פנים של מטוס על פי שיטה זו? אני משערת שנאלץ לעשות מחקר עתיר בטרם אוכל לומר בנחישות שכן, אבל בכול זאת הייתי רוצה לייעץ למעצבי המטוס שיחשבו על רווחת הנוסעים יותר מאשר על כיסה של החברה.  (מומחי שיווק טוענים שאין סתירה בין השניים) .

האם לא ניתן לדאוג שנוכל גם במחלקת תיירים להיכנס למושב בגוף זקוף? אני נכנסתי למושב מפותלת כמו סימן שאלה, לברכיים שלי אין טווח של 5 ס”מ מהמושב שלפני. 

הייתי רוצה לראות צבעים או דגמים קצת יותר רעננים ושמחים מסביבי. ריחות טובים ופינה אחת קטנה שניתן להתמתח בה בטיסות ארוכות. 

הייתי רוצה שתיבות האחסון יהיו מתחת לישבני ולא מעל לראשי. מי המציא את האסון הזה?

באמת מפתיע שעדין לא נהרג אף אדם מנפילה של מזוודה (8 ק”ג מותרים!!!) או מבקבוקי וויסקי בשקיות ניילון, מתאי האחסון.

in the row, in the seat, do not move

אולי ניתן ליצור קצת יותר אינטימיות ופחות להרגיש כמו באצטדיון (הפרדת מקטעים, לא רק הפרדה למחלקות היוקרה).

 ואם אני כבר מקטרת… אוכל יותר בריא, פחות פחמימות מכבידות ופחות קלוריות ריקות.

זה לא לגמרי לא שייך – על פי הרפואה הסינית יש לכול מזון את התדר שלו ואת יתרונותיו.

בטיסת לילה הבו לי תה קמומיל מרגיע, ובטיסת בוקר פנקו אותי בחליטת ג’ינג’ר או קינמון מעוררים .

הרי אתם רוצים שארגיש טוב , שאבחר שוב לטוס איתכם , לא כן ?

:roll:

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “ייעוץ פנג שואי לטיסות אל על”

  1. צבי גילבתאריך 23 Jan 2012 בשעה 10:48

    כרגיל מאיר עיניים,ויש בו עניין וקניין.
    צבי

  2. עלמהבתאריך 03 Feb 2012 בשעה 8:14

    כן יהיי רצון!!!!!!!

  3. דגנייהבתאריך 06 Feb 2012 בשעה 18:30

    נתי יקירתי, מעניין, יצירתי, מאיר עיניים, ומשאיר

    הרבה חומר למחשבה. תודה. דגנייה

כתובת טרקבק | RSS תגובות

השארת תגובה